Tuesday, September 13, 2011

Tragedy for a Hockey Town

The recent, heartbreakingly tragic plane crash that took the lives of the Lokomotiv Yaroslavl KHL hockey team has been weighing on my heart. After reading about it in my local newspaper back here in Canada, I felt that I had to say something. Here's my letter to the editor:

"I spent the last year teaching English in Mytishi, Russia – a town that quickly became my home away from home. I lived literally steps away from the KHL arena that was home to Atlant Moscow Oblast, and was immediately accepted by Atlant’s fans as one of their own (albeit one who still insisted on wearing Canadian Olympic mittens!) The memory that stands out the most for me happened after one match, when I walked to the corner shop to pick up some milk. A group of cheering Atlant fans stormed into the shop, decked out in full fan gear and boisterously singing hockey songs. Their joy and elation were infectious as they bought beers and vodka and trooped out again, still singing with pride. I never had the chance to watch a Lokomotiv Yaroslavl game, but I do know this – Russia is full of hockey towns, just like here in Canada. These towns come alive during KHL games, with everyone celebrating and supporting their team with a fierce love. I can’t even imagine the shock, pain, and heartbreak that Yaroslavl is experiencing. Kanada skorbit vmeste s vami. Canada grieves with you."

My prayers go out to all the family, friends and fans of Lokomotiv.

2 comments:

  1. Hello! I would like to open cosmetology salon. Do you have an experience in this business? There are too many options in beauty salon equipment. Could you give me an advise? What companies are more reliable to buy 12 in 1 microdermabrasion machine and Laser hair removal machine professional?

    ReplyDelete
  2. Getuigenis van financiële doorbraak van GOD via de hulp van Financieringskringlening INC. Fundingloanplc@yahoo.com

    Hallo, ik ben Evelyn Russell woonachtig in 808 NE 19th St Oklahoma City, ik ben een alleenstaande moeder die gezegend is met 2 dochters. Al een tijdje heb ik gezocht naar een echte leninglener die mij zou kunnen helpen met een lening, omdat ik niet meer een baan heb, alles wat ik kreeg waren hoodlums die me vertrouwen hebben en op het einde namen ze mijn geld zonder dat ik me iets gaf lening, mijn hoop was verloren, ik werd verward en gefrustreerd, het werd moeilijk voor mijn familie om te eten met een lekkere maaltijd, ik wilde nooit meer met leningleningsbedrijven op internet doen. Niet tot ik een Godsent Leninglener ontmoette die mijn leven en dat van mijn familie veranderde. Met behulp van een lidmaatschapslid "een geldschieter met de angst voor God in hem mijnheer JASON RAYMOND, was hij de man die God heeft gestuurd om mijn familie te verheffen van het lijden . Eerst dacht ik dat het niet mogelijk was vanwege mijn eerdere ervaring tot ik mijn lening ter waarde van $ 135.000,00 USD in minder dan 24 uur had ontvangen. Dus mijn advies aan iedereen die er echt behoefte aan heeft om een ​​lening aan te vragen, is om contact op te nemen met de financieringskringlening INC via deze officiële email: - fundingloanplc@yahoo.com OF Bel / Tekst +14067326622 en wees financieel opgeheven.


    ReplyDelete